1) Solon är osäker, distans och startspår talar emot. Favoriten Tor Mento får skor på, ska ha ett snällt lopp och siktar mot derbyuttagningar. Gardera!
2) Redieux funderar jag på att singla. Hästen är lite bökig och kan hoppa, men jag tror inte det är stor risk ändå. Startar själv på 20, har ett litet fält att runda och går han liknande tid som senast så är det bra chans. Lightning Photo är värst emot, sedan Merlin och därefter M.T. Invader och Daydream Rapida.
3) Pense Kloster och Sundholms Fatima känns som att de höjer sig över resten. Cashier Center är klar tredjehäst. Treåriga ston dock och har man råd så kan det löna sig att gardera ytterligare. Destiny River och Stage Launcher kommer därefter.
4) Velvet Girl är jag inne på att spika. God chans till spets och slut. En eller många. Värst emot är de betrodda Rive Gauche, Cox Pomona Grim och Tootsie Simoni.
5) L'Heritier och Runaway kommer man långt med. Vid ytterligare gardering så skulle jag ha Sensei, Punk och Snappy Rose. Proud Victory Rose kan nog duga med tur.
6) 50/50 säger Peter om spetschansen med Eketorpets Tess. Vill verkligen Söderkvist ställa till det för Peter i spetskörningen? Real Showman vill ju ändå släppa och få en rygg. Bakom favoriten rensar det fint med hästar som Bailey Sweet Grim, Keeping Julia, Zonguldak, Race Cowboyland och Ark Went In, förutom Peters andra häst i loppet. En eller många alltså!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|