Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-30, 11:19   #4
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Victory Love var bra senast, men kan inte öppna så det räcker i den här klassen, det är minst 50/50 att han fastnar invändigt direkt från början. Jag tror en del på Chimall T.T. men han har ju bakspår och rygg på två tröga hästar så jag vet inte hur det ska gå till. Nej det blir nog Local Conch ändå, hästen har ju vunnit två av sina tre senaste silverförsök (knappt slagen efter halvtungt lopp i tredje) och vann även senaste finalen han startade i. Tillfälligheter? Knappast. Hursomhelst är det tre hästar som höjer sig över övriga, och Local Conch håller de flesta essen på lördag.

Conrads Garland ser spontant ut som en bra spik, men ser man till hur loppet troligtvis kommer starta så är det stor risk för dödens hela vägen om Åke laddar. Både Avalon Spider och City Hall kommer nog ladda för ledningen, och om Örjan bestämmer sig för att ta ledningen och stanna där så gör han det. Aliens Kiss och Dresscode är också lite katapulter och får de för sig att köra lite så kan det bli en jäkla fartfest som vem som helst kan vinna.

Håller med er båda om stayerloppet, True Q eller gardering. Starthästarna tror jag inte ett dugg på, de skulle behöva ett handikapp till, och November-hästarna står 20 meter för dåligt till för att räcka.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat