Ämne: V75 Dannero
Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-06, 18:22   #32
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Först kan man konstatera, att det är mycket galopper i kallblodslopp för 3-åringar. I V75-2 delar ATG ut 1,2 mkr i priser. Mycket talar för, att Norge tar hem över 1 mkr i detta lopp.
Järvsörappen (J) och Smedheim (S) har såvitt jag kan se, mötts tre gånger. 8/4 i Östersund hoppade S - blev tvåa 30 m efter J. I midsomras möttes de på Leangen och då blev det tvärtom. J hoppade och S vann. Det var väl det loppet du såg. I kvalet på Dannero 29 juli gick båda felfritt. J vann okörd med 10 m före S.

Eftersom jag är helt rudis på kallblod måste jag för mitt bolag ha ordentligt på mig om fötterna. Det är därför jag förbereder mig noga och inte streckar bara på känslor.

Om alla går felfritt vinner Jävsörappen eftersom han hittills vunnit samtliga felfria av sina 6 senaste starter. I felfria lopp har han regelrätt slagit värsta konkurrenten Smedheim, som bara kan vinna om J hoppar. Sjö Odin är tredjehästen.
Men visst är det riskabelt, att spika ett 3-årigt kallblod, som nu skall vinna 600' kronor.
Kriteriet ingår i Svensk Kallblodsklassiker som är ett insatslopp. Det är hästägarna själva som står för det mesta av prispengarna genom avgifterna.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat