Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-30, 15:46   #17
Talys
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Nja, är nhl så underhållande tycker ni? Dumpa puck, in och skjut....

Man missar ju hela momentet med finessen och lite långa grymma passningar

Dessutom, nhl innehåller världens bästa spelare på liten rink, bara för att vi minskar rinkarna här innebär inte det att vi får samma kvvalitet på spelet!

Men touch iceing, att linjedomarna är mildare vad gäller offside samt lite större försvarszoner tror jag hade varit ett bra första steg för att se hur det kommer att se ut!
NHL är en helt annan sport i mitt tycke, MYCKET mer underhållande. Det beror, tror jag, till största del på att vi i Sverige är så jävla ärliga och ska spela "bra hockey" hela tiden. Elitserien kan vara den liga (av toppligorna) som innehåller det lägsta tempot. Som hockeyspelare vill jag se högt tempo och bra fysiskt spel, inte fult men tufft, och jag tror att många är med mig där. Jag tycker att en intensiv match innehåller ett mycket större underhållningsvärde än en "välspelad" match.

Vill passa på att kommentera de "långa grymma passningarna". Jag anser att dessa riktiga mackor finns lika mycket i NHL som i Sverige trots mindre ytor. I Sverige ställer man upp alldeles för mycket i styrläge vilket minskar snabba pucktransporter och mackor till bortre blå. Återigen sånt som höjer tempot och skapar underhållningsvärde.

Självklart finns inte samma kvalité i Sverige men ändå ska man "spela" mer än borta i Amerika. Doesn't make sence. Dump och jaga kanske inte är speciellt kul o titta på, det är skittrist o lira "dump and chase hockey".

Håller med Kingscania helt om att de måste släppa lite på tyglarna vad gäller offside, alldeles för många bra, snabba anfall blir avblåsta pga hårfina offsider. Själv är jag inget fan av touch-icing då det i vissa fall är direkt farligt. Skulle säkert funka bra i en så ärlig liga som Elitserien. Det bidrar dock till en roligare hockey, inget snack.

Så tycker jag, feel free to disagree.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat