Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-30, 16:03   #18
Geezer
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Touchicing på seniornivå är ingen fara. Du får trotsallt inte tackla i samband med dessa situationer. Däremor skulle det kunna bli väldigt många olyckor på detta inom ungdomshockeyn, ifall det infördes där.

Liten rink skapar på många sätt en trevligare hockey och våra talanger skulle kanske få det lättare att hävda sig i NHL i framtiden. Men samtidigt är ju även frågan var i seriesystemet man ska dra gränsen isf för liten och stor rink?
Det är förmodligen enbart i elitserien som det är ekonomiskt möjligt med sådana ombyggnationer. Jag vet att iaf hälften av de allsvenska klubbarna ej skulle ha råd. Dessutom är det få klubbar på allsvensk- eller lägrenivå som äger sina hallar och därav är de inte alls säkert att ombyggnation skulle vara möjlig i dessa.
Och om det bara blir elitserien som har de små rinkarna, gynnar det verkligen utvecklingen i svensk hockey då? Nej, det tror jag inte. Det känns tyvärr som vi bara kommer närmare en stängd liga då, och det tror jag att det är få som vill ha.

Jaja, nu är väll varken denna tråd eller detta forum kanske den ultimata platsen för en sånhär diskussion.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat