Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-11, 17:33   #20
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Dagens Raket:

Ikväll blir det Tennis!

Dagens huvudbana blir idag min centercourt!

Först ut är i lopp 2 nr 9 Sheava Vik. Hästen har gjort ett gott intryck och hunnit med att prestera rejäla insatser. Jag har svårt att se vidare många matcha henne i detta gäng. En plats bör väl ge runt 1,40 och det tar jag utan protest.

Dagens huvudfokus hamnar i lopp 10 och på nr 8 Tennis. Hästen har skaffat hårdhet mot riktigt bra hästar och brukar avsluta förnämligt när formen är på plats. Sällan betrodd överhuvudtaget så oddsen lär vara rimligt tilltalande. Här är det långlopp och Baggen lär ha gott om tid att sätta sig i position för en slutstöt.

Till sist ska drag nummer 3 lanseras för att erhålla tillräcklig lyftkraft. Lopp 9 kom i mitt fokus direkt, men problemet var att två hästar tilldrog sig mitt intresse. Då jag bara är intresserad av platsplacering kände jag att här går jag ändå vidare. Tyvärr visar Ronden intresse för dessa båda i sin rank, vilket även det känns nedslående. 6 Everywhere går bra exakt varje gång, även vid 5:e- och 7:e-platserna om jag tillfrågas. I övrigt är det egentligen bara vinster eller galopp. Femma ifrån dödens och höll storstilat. 7:a då släpandes sist mot bättre hästar och när det försöktes spurta störde annat ekipage, vilket dock kvittade resultatmässigt. Den andra tanken var 1 Olimin ifrån innerspår som verkligen gick bra för Oscar i årsdebuten vid vinst. Nu innerspår och Fredde e uppåt. Att få stryk mot Alfas Farao senast e verkligen ingenting att skämmas för i det här gänget som sluter upp idag. Hur gör jag? Valet faller på 1 Olimin då innerspår alltid är gynnsamt sett till platschans. Galopplystnaden är ju dessutom mindre hos Freddes träning.

Lopp 2 Nr 9 Sheava Vik Plats
Lopp 9 Nr 1 Olimin Plats
Lopp 10 Nr 8 Tennis Plats

Jag räknar med att ungefär tredubbla min insats och ser det som en bra start på en lång spelvecka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+2), Sjoestedt (+10)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat