Ämne: V5 Årjäng
Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-11, 23:13   #30
almen

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1083
Standard

Årjängspektaklet

Så har då återigen travet gjort ett uppseendeväckande "självmål". Det femtioelfte i ordningen? Inkompetensen är ännu en gång blottlagd.

ATG är denna gång inte direkt ansvarig för debaclet på Årjäng men är ändå ansvarig inför sina kunder - spelarna.

Händelsen är ju så unik att den inte hänt tidigare enligt sportchefen Petter Johansson på Svensk Travsport. I varje fall inte med stora hästar som han så finurligt uttrycker det.

Hästägare och tränare hålls skadeslösa av ST på bekostnad av det felande ekipaget vilket givetvis är helt riktigt.

Hästägaren som anlitat en tränare som anlitat en kusk som inte vet från vilken distans han ska starta ska kompenseras enligt Årjängstravets chef Roger Moström.

Samme Moström som är ansvarig för den startpersonal som i söndags inte var i stånd till att hålla reda på varifrån ekipagen skulle ha startat.

Tränaren Mats Andersson säger följande till travronden.se:
– Tyvärr åker en seger bort i programraden och han får en diskning i stället vilket påverkar den fortsatta matchningen.

Varken i Aftonbladets Trav365 eller i Expressen nämns ett ord om de förfördelade spelarna. ATG-direktiv? Däremot nämns kompensationen och Anderssons klagan.

Man kan ju tycka att ATG åtminstone ska hålla de spelare som kan visa att de spelat rätt skadeslösa. De har spelat efter programuppgifter som inte ska tillåtas att de ändras (distansen för respektive häst).

ATG skiter dock hittills fullständigt i spelarna. Det är något som uppenbarligen sitter i väggarna i ATG-huset - föraktet för spelarna. Jag bryr mig inte om vad ATG säger/påstår. Jag dömer efter deras handlingar.

Sällsynt korkat av ATG menar jag. Speciellt som händelsen är så unik att den aldrig hänt tidigare. Det är ju inte dopning det handlar om. I stället för en viss goodwill-återhämtning drar man på sig ännu mera badwill.

Zlatan-klass på det målet ATG - fast i fel bur.

Almen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Fulsprit (+3)
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat