Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Nja, jag tycker det är ett sunt uttalande. Vi får se om det får någon effekt på spelet helt enkelt. En del tycks ju tro att travspelet i Sverige kommer gå under pga. av detta. Jag tycker inte det är så alarmerande.
|
De som drabbas står för runt 10% av insatserna. En rimlig bedömning är att spelet på V86+V75 sjunker med 1-3%.
Hur lägre utdelningar på 1+2 fel ska locka fler småspelare har jag mycket svårt att förstå.
Att som Stig H tycka att vi får se hur det blir är ju sunt. Något annat kan vi ju ändå inte göra eftersom vi inte sitter i styrande positioner. Bara en sån sak som att det bara är storspelare som förlorar på förändringen visar att man inte förstår särskilt mycket alls. Favoritbetonade rader som är de som småspelare oftast väljer ut är de som har MEST att förlora på att inte kunna välja V7/V8 längre. I ivern att försvåra för storspelarna har man skadat småspelarna ännu mer.
Att de flesta småspelare inte förstår att deras rader oftast mår bäst av att spela V7/V8 rätt ut är ett helt annat problem.
Det jag menar har lågt värde är Stig Hs värderingar av de argument som framförts. Argument som skjutits i sank på fler än ett ställe. Det enda som ATG har lyckats få rätt är problemuppställningen.