Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-16, 08:52   #86
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Och nu har de valt att täppa hålet för de personer som valt att endast spela på jackpotomgångar i kombination med V7. Istället för att krångla till det med att erbjuda V7 endast på icke jackpotomgångar så har de valt att ta bort det helt.

Jag förstår faktiskt inte kritiken. Man brukar säga, det var bättre förr. Nu försöker dom göra det som förr. Det är på senare tid som ATG fått mycket kritik, och helt rätt.

Problemet i sig ligger egentligen inte i V7 eller ej. Det är det urholkade jackpot begreppet som är problemet. Idag kan man inte gå förbi en ATG butik utan att mötas av en jackpot skylt dagligen. Det har blivit så vardagligt att man inte reagerar mer. Tidigare när man möttes utav en fick man iaf en tanke... kanske dags att spela en omgång, nu kvittar det helt enkelt.

Jag hoppas att nästa steg är att höja gränsen för jackpot och stäng möjligheterna till utlandsspel på jackpotomgångar. Låt utlandet få den ruttna kakan istället. De får (under bättre avtal) vara med och finansiera vanliga omgångar och sedan när det är dags för jackpot ej medverka i den.

Det är vanliga svenssons som bygger upp jackpotrullen och det är vanliga svenssons som ska ha möjlighet att kamma hem den och inte omvänt.

Mina 17 cents
Jackpot är en sjuk böld i spelet, vi är överens. Så länge den finns kan man ju med hjälp av spel i allarättspotten välja att inte delta i det spelet. Man behöver inte vara extrem parasit och bara spela i jackpotomgångar, utan det räcker bra med att spela för alla rätt i alla omgångar. Även omgångar då det inte är jackpot är det runt 5% av omsättningen som spelas enbart för alla rätt. Om jag varit marknadsnisse på ATG hade jag funderat en hel del över om den omsättningen inte försvinner när man nu förändrar villkoren.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat