Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-17, 01:50   #119
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Nu har jag funderat på det här. http://www.solvalla.se/trav-nyborjar...ar-begrepp.asp

Citat:
V75, V86 & V3
Detta är spelen för dig som vill vinna stora pengar. V75 är ATG:s lördagsspel och erbjuder vinst på 7, 6 och 5 rätt, med cirka 50 miljoner i vinstpotten. V75 avgörs på Solvalla ungefär tio gånger per år.

Varje onsdag avgörs V86 på Solvalla. Det gäller att hitta vinnarna i åtta lopp och du vinner på 8, 7 och 6 rätt. Hittar du alla åtta vinnare är chansen stor att du blir rikligt belönad.

Vissa tävlingsdagar erbjuder också möjligheten att spela V65 och V64, där du maximalt kan få sexrätt.

V8 (V86), V7 (V75) och V6 (V65 och V64) är en variant på ovanstående där hela instatsen spelas mot potten för alla rätt, för att på så sätt spela fler system/andelar utan att öka insatsen.

I V3 gäller det att tippa vinnaren i tre utvalda lopp. Du beställer antal andelar à 10 kronor på de hästar Du spelar på i V3-1. Vinner du där väljer du vidare i V3-2. Hur många hästar du kan välja beror på hur många andelar du satsat på vinnaren i V3-1. Vinner Du även i V3-2 placerar du dina resterande andelar i V3-3. Vinstens värde anges per andel.

Dagens Dubbel
När det gäller Dagens Dubbel så skall du tippa vinnaren i två lopp - vid V64 lopp 7 och 8, vid V75 lopp 9 och 10. Det spelas på olika banor varje dag året runt, men alltid på Solvalla på onsdagar
V75 är ett spel med 3 vinstpooler. Punkt.

Dom skulle aldrig ha infört det här från första början. Vill man spela med bara en vinstpool så finns det massor av alternativ. Tror ni Svenska Spel kommer införa möjligheten att bara delta i 13-poolen på stryktipset någon gång? Nää precis och det här var lika dumt det.

Jackpott vara eller icke är en annan komplexare fråga och den lägger jag mig inte i. Något får ni lösa själva.

Givetvis ska det vara lika för V64 och jag väntar fortfarande på deras argument för beslutet. Men att dom skulle göra allt rätt på en gång var väl att hoppas på för mycket. Lägg ner skiten och gå tillbaka till enbart V65 istället. Vi kommer förmodligen hamna där ändå innan kulan slutat snurra.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat