Såna där köer lyckas jag alltid hamna i.
Sist var det en man i medelåldern som köpt en sallad som man plockar ihop på egen hand och sedan betalar något kilopris för. När kassörskan vägde den började mannen raljera om att plastförpackningen minsann väger några gram och han inte ska betala för den. Det vore enligt honom helt felaktigt. Han berättade sedan för kassörskan att han kontrollerat om vågen per automatik drar av för förpackningen vilket den inte gjorde. Detta var han tvärsäker på då han även provat vågarna på frukt- och grönsaksavdelningen. Kassörskan såg ut som ett frågetecken. Mannen fortsatte tugga på och förklarade att det faktiskt blir flera kronor som han måste betala för plastförpackningarna om han köper tusen sallader. Jag skulle precis fråga om han trodde att det var en auditionkö till Superspararna på Kanal 5 när han efter mycket om och men beslutade sig för att betala. Det kändes bäst att inte störa honom i det jobbiga ögonblicket när plånboken öppnades.
Jag som har dåligt tålamod och hatar köer hamnar konstant bakom människor som den där. Även de som handlat för 2000 spänn och nitiskt kontrollerar kvittot för att upptäcka att nötterna faktiskt ska kosta 17:90 och inte 22:90 brukar placera sig framför mig i kön. De har dessutom aldrig rätt.
En riktig stjärna som skulle betala med enkronor har jag även skådat. Lyckligtvis var han i kön bredvid vilket fick mig att njuta. Han var i alla fall uppe i tresiffrigt. Hur mycket han skulle betala har jag ingen aning om men mynten förvarade han i en påse som låg i en barnvagn. Något barn fanns inte, vagnen hade han förmodligen för att det var lättare att köra mynten i vagnen än bära dem.
Sorry för OT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Slurf (+5)
|