Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-18, 19:32   #137
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Känner att jag vill säga mitt i debatten. Jag vill absolut ha kvar V7 men jag spelar aldrig V 7.Utdelningen har blivit så mycket bättre på 6 och 5 rätt. Jag vet att alla tycker man är dum i huvudet om man inte spelar V7. Jag tror helt enkelt att det handlar om att acceptera sitt eget kunnande och nivå. Tänk om atg istället införde V6 och V5 dvs att man avstod vinster i andra potter. om jag inte minns fel så är procentfördelningen 40,20,40. Då skulle man kunna avstå 5 och 7 rätt och få gånger 5 på 6rätt. Jag vet att jag skulle tappa chansen till miljoner men jag skulle kunna leva bra på mina 6or. Ni som nu tycker jag är ute och cyklar får gärna förklara vad jag gör för fel. Jag sätter 7an en till två ggr om året men jag har nog 6 rätt ca 35 ggr på ett år. Jag har tippat trav i 30 år och jag använder mej av reduceringsprogram.

Det är bara när det är en Jackpot-omgång som det alltid är matematiskt korrekt att spela V7. ( Och inte ens då om raderna har "ensam vinnare"-potential. )

I övrigt gäller att det är korrekt att spela V7 på de enkelrader som man har i sitt system som med stor risk ändå inte ger utdelning på 5 rätt om de går in.

Utöver det så handlar det mest om att vara macho, eller i något enstaka fall för kända storspelare att inte behöva tala om hur stort systemet var.

På rader som har "ensam vinnare"-potential så har det t o m varit mer eller mindre korkat att spela V7.

Nu lär ju inte ATG ändra sig ändå, men detta gäller även för V6 som de av någon märklig anledning inte tycker är samma typ av spel.

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-18 klockan 19:34.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat