Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-20, 15:40   #11
steffosaurus
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Tack!

Tänkte vara lite mer specifik. Givetvis är jag medveten om ERA-begreppet men det jag är ute efter är att kunna se ERA från ex.vis de senaste 10 matcherna, eller mot en specifik motståndare.

Tycker att det generellt finns vissa motsägelsefulla tendenser inom baseballen (vilket till stor del säkert kan bero på att jag är ganska grön). Det finns en uppsjö av olika typer av statistik. Samtidigt är det svårt att hitta alla matcher för säsongen. Om vi jämför med fotboll så finns det alltid en flik vid namn fixtures och där kan man hitta säsongens alla matcher och resultat från dessa. Liknande borde ju finnas för baseball kan man tycka! Visst, det blir lite hattigare m.t.p. att det är 162 matcher per lag i grundserien men det är ju inget problem för en sida med bra sökfunktioner.

Mycket av detta beror säkert bara på att jag inte riktigt är helt insatt i hur man tillämpar statistiken i bedömningar. Det är nog lite av en kulturkrock också. Om man tittar på hur MLS presenterar en preview jämfört med Championship är det väldigt stora skillnader.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat