Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-28, 10:23   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

UEFA Europa League 28/8


En match jag suttit och väntat på är returen Omonia Nicosia - Dynamo Moskva. Det har varit rätt svängiga oddsrörelser och de pågår fortfarande. Om det nu inte är nån riggning på gång så tycker jag faktiskt marknaden är fel på det!

I hemmamötet stod Dynamo i ~1.25! Inte värst konstigt, de har en hel del kvalitet i laget. De köpte bla Alexander Büttner från Man U och den franske mittfältaren Valbuena från Marseille till i år. Tysken Kevin Kuranyi (Schalke04) har lirat i laget länge. Till yttermera visso så har de ett par ryska landslagspelare samt den gigantiske mittbacken Christoffer Samba i laget också.

Cyprioterna fick sin ligapremiär inställd och har bara spelat en tävlingsmatch så långt, dvs 1:a mötet mot Ryssarna. Jag antar att resultatet i den matchen delvis är grund till oddsen i returen. Men det var en ganska märklig tillställning, Cyprioterna tog ledningen redan efter 1:09 på en fast situation där en helt omarkerad (alla var fan omarkerade) Lobzhanidze fick nicka in bollen. Ryssarna kvitterade innan halvtid men gör en jättegroda återigen i inledningen av 2:a med ett galet felpass i backlinjen och friställer Fofana som gör 1-2.

4 minuter senare får Dynamo sin forward Kokorin utvisad för filmning. De dominerar resten av matchen trots 10 mot 11 och Büttner kvitterar i 72:a.

Det finns i skrivande stund runt 1.85 på bortaseger vilket bara måste vara spelbart. Det här är ett tillfälle där dessutom HT/FT (~2,85) eller rent av -1,5 ~3,10) kan vara ett bra alternativ. Ryssarna måste vara kraftigt gynnade av att det är riktigt bra gräsmatta på Cypern då de spelar efter marken företrädesvis. Bör vara stor klasskillnad här!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5), Cazzius (+5), Seebbo (+5), Melvin (+6), nahojs (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat