Ska det bli något mer än fyrsiffrigt imorgon måste ju de stora fällas så har knopat ihop ett chanssystem med 2 chansspikar istället för de 3 stora
För ju mer jag har suttit och kikat igenom omgången (det är tur man är sjuk då har man gott om tid till det) så har jag fastnat för två hästar Like Lightning i 4:e och Hankypanky Pagan i 5:e
1) Poker Kronos borde ju vinna detta men vill ändå försöka fälla. Tar med både Polar L.B och Rebellion. Goop brukar ju kunna på något magiskt sätt hitta ut så vill inte lämna Polar utanför kupongen och skrällen Checco Boko
2) Svårt men får hoppas det räcker med 5 hästar här
Raz Mackenzie, Helge Zonett och Alfas Dimitri var rätt självklara för mig att ha med, sen tar vi och fyller på med två mindre betrodda Masquerade Face och Electrifying. Bergh vet man ju aldrig var man har så.
3) Nu blir man väl idiotförklarad och visst det är säkert med all rätt. Visst Månprinsen borde vinna detta i 99% av fallen men kan inte spika när han är på 83% så garderar med Hallsta och Hulte Magnus. Har säkert slösat bort två streck här men vill man ha upp värdet så måste Månprinsen fällas så vi provar med det. (Han spikas på mitt lilla för enbart 7 rätt)
4) Här kommer den ena av de två som jag bara fastnat för. Och har vid flera tillfällen förbannat mig själv att man varit för feg att spika en låg procentare som man har feeling för så nu gör jag det. 5 Like Lightning.
5) Samma som föregående lopp, gillar Hankypanky och vill man vinna stort så måste man våga så blir min andra spik på systemet helt enkelt. 9 Hankypanky Pagan
6) Har hela veckan varit inne på att spika Bret Boko, men ju mer jag kikar på omgången ju mer funderar jag på hur Goop kommer göra med Underpaid, så övergår min tanke på spik på Bret och tar med Goop och även Västerbo Collect som kan vara en rolig spik.
7) Svårlöst men 5 hästar borde räcka iaf hoppas jag.
Bägge Berghs hästar ska ju med så klart, tror dock mer på Ed You än Nahar av någon konstig anledning, Orecchietti tror jag inte vinner men kan inte lämnas utanför. Sen kan jag inte lämna min favorit Canaka B.F även om hon inte borde kunna ro på dem så vet man aldrig, snabb spurtare så får en plats tillsammans med Oasis Bi och Goop.
Så ser det ut just nu, endast ev strykningar kommer få mig att ändra.
Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-29 klockan 13:44.
|