Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-31, 11:26   #198
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Det där gillar jag inte!

Att köra enbart breddagar kan jag köpa, men ska man köra enbart montédagar då med?

Att andelen sjunker har jag ingen åsikt om, för jag vet inte hur förhållanden ligger i dagsläget. Men breddloppen tror jag är oerhört viktiga, inte bara att alla ska få köra lopp men också att de "sämre" tränarna med de "sämre" hästarna ska få tävlingstillfällen! Detta är jätte viktig!

Men varför skulle inte de 3 största banorna inte behöva en bredd? finns det inte amatörer på solvalla och åby? Fullkomligt obegripligt!

Känns som att Lindberg börjat vika sig mot de stora, tyvärr! Han har annars varit den som verkligen jobbat för de mindre och för bredden, därigenom jobbat för travets överlevnad!
Man måste vara två för att dansa tango. Storbanorna är rörande överens om att de inte vill ha korpserien där, precis som korpmatcher i fotboll inte avgörs på Friends eller Tele2 Arena.

Om vi ser på tränartoppen på Solvalla så är det flera som balanserar på konkursens rand just nu eftersom man tappat enormt.

Bland de tio främsta i år ser det ut så här:

Walmann 2013 20,3Mkr, hittills i år 9,8Mkr
Stig H 2013 12,0Mkr, hittills i år 9,1Mkr
Tarzan 2013 19,4Mkr, hittills i år 9,1Mkr
Hultman 2013 12,5Mkr, hittills i år 8,3Mkr (varav hälften i PdA)
Nurmos 2013 19,4Mkr, hittills i år 8,2Mkr
Reijo 2013 4,2Mkr, hittills i år 8,0Mkr (startade rörelsen under 2013)
Redén 2013 10,8Mkr, hittills i år 3,9Mkr
Cattis 2013 3,5Mkr, hittills i år 3,2Mkr (Al Dente står för 75% av årets siffror)

Med undantag av Reijo och kanske också Stig H så ser det ju bedrövligt ut. Storloppen för de äldre är i princip över nu, till Derbyt kvalade man inte in någon alls, så det finns inte så många stora prischeckar kvar att slåss om för dem.

På Jägersro ser det ut ungefär likadant. Åby har i princip bara Veijo som större tränare, och hans år har varit OK.

Jag har full förståelse för att de här banorna vill återställa så mycket som möjligt, det här fungerar inte för dem.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat