Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-31, 11:45   #199
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man körde väl i fjor b lopps dagar, poängloppsdagar och annat utan totospel. I år har detta blivit breddlopp med totospel och atg live. Jag tycker man ska lägga ner skiten. Varför lägga en massa pengar på hästar som inte vill tävla och kuskar som egentligen slutat köra lopp ? Hästar som i fjor visade framfötterna i b loppen fick poäng och kunde sen starta i riktiga lopp.

Det är ingen bra reklam för travet och spelet att denna dynga nu i stort sett varje dag visas i atg live och att spelbolaget dessutom gör allt för att vi ska spela på dessa skitlopp.

Ge istället tillbaka Solvalla riktiga tävlingsdagar på sommarhalvåret istället för att nationalarenan som nu ska vara lunchtravsbana och dela tävlingar med andra banor på onsdagarna. Mitt i sommaren kör dom inte alls utan då flyttas deras tävlingar till meningslösa banor på orten som inte tillför sporten någonting.
Breddtravet måste också få plats, annars blir det ingen topp. Den stora bristen i svensk travsport är att medelmåttiga hästar har så svårt att försörja sig.

Mindre banor tillför sporten mycket i form av aktiva och hästar, som sedan flyttar till en större bana. Var tror du Nordin, Kihlström, Stig H och Goop började sina banor? Var tror du hästar som Nahar, Ed You och Sanity tränades och startade innan de blev världsstjärnor? Varifrån kommer publik och spelomsättning?

Solvalla skall naturligtvis vara vår nationalarena. Jag tycker de skall ha tillbaka sina Onsdagar och att de skall få bestämma själva vilken ribba de skall lägga på klassen för sina lopp. Men det behöver ju inte ske på bekostnad av de små banornas femton minuter av berömmelse en gång om året.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat