Nu ska man väl inte sätta ett likhetstecken mellan breddlopp och poänglopp, lopptyperna har 2 olika innebörder.
Olle, du säger alltså att alla amatörer är gamlingar och som enbart har ålderstigna hästar som bästföredatumet gick ut på för längesen. Tycker oftast du kommer med bra och vettiga åsikter, men här tycker jag verkligen att du är ute och cyklar.
För mig är bredden charmen med svensk travsport, och hur ska det kunna vara en bredd när de mindre inte har en chans i loppen?
Alla kan inte betäcka med Love You och Going Kronos, det leder till att dom inte får fram lika bra hästar.
Hur skall dessa mindre kunna hävda sig, eller dom ska inte få vara med?
Divisionssystemet tycker jag är en briljant idé som behöver finslipas.
Förövrigt tycker jag det är en fantastisk reklam för sporten.. kanske inte lika bra reklam för spelet men i längden genererar det mer tror jag.
Angående Solvallas onsdagar så är jag på din sida, dock tycker jag det inte är fel med sommarturnén. Men upplägget måste justeras!
Viroid, jag tycker det är fel att jämföra med korpfotboll för det går nog 1000 fotbollsplaner på 1 travbana. Det finns ingen korpenplan till travet utan där har vi stortävlingar och småtävlingar på samma bana.
Jag är övertygad om att Skåne är intresserad av att ha en så kallad korpliga också.
Varför kallas de sista prispengarna i loppen för "matlapp"? jo för att matlappen räckte oftast för att täcka hästens kostnader för en månad.
Varför räcker det inte längre då? Enligt vd jag har förstått så skenade omkostnader och utgifter för ungefär 20 år sedan vilket har gjort det så extremt mycket dyrare att äga häst.
Högre prispengar är ett måste, det tror jag vi är rörande överens om, men samtidigt måste vi dra ner på alla omkostnader.
Folk är för giriga enligt mig. Vagnar är svindyra, veterinärer är svindyra och en stor bov i det hela är de skyhöga administrativa kostnaderna i det övre skiktet.
Till exempel så vet jag att på en medelstor travbana i Sverige så kan man komma in i sekretariatet en vardag och upptäcka 5 stycken arbetare (VD, marknadsföringsansvariga etc) sitta och spela poker för dom har inget att göra.
Styrande i travsporten är inavlade och sitter för länge på sina platser , dom gör helt enkelt inte ett tillräckligt bra jobb för den lönen dom får.
Mitt avslutande ord lyder: EFFEKTIVISERING!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av alle den 2014-08-31 klockan 13:20.
|