Det är fantastiskt med bygdetrav och jag säger inte att det är något fel med det, även fast jag själv aldrig varit på något. Jag motsätter mig heller inte citytravet, sådana evenemang är super bra. Det är absolut inte det jag syftar på, utan min poäng är argumentet att breddtravet ska bort från de tre största banorna! Vilket jag tycker är helt ologiskt, breddtrav hör hemma på alla banor i olika omfattningar!
Att köra poänglördagar utanför toton är inte helt fel det heller, men jag är lite tveksam att om man drar igång toton skulle det kosta så extremt mycket mer. Folk spelar ju trots allt och det blir en inkomst. Du måste ändå harva banan och ha igång belysningen när du har lopp utanför toton.
Nu är jag inte helt insatt, men visst måste det finnas banveterinär på en tävling som ligger utanför toton?
Att ha så stora fina anläggningar ståendes, utan att användas 5 av 7 dagar i veckan är galenskap! Det vidhåller jag!
Man ska absolut inte ta bort själen från banan, för jag tror det är där det föds nya entusiaster. Du kanske inte håller öppet alla läktare eller inte lika många luckor. Men jag tror ändå inte det är i dessa områden som de stora utgifterna ligger.
Jag skulle verkligen fördjupa mig i dessa siffror, för jag har svårt att uttala mig om vad som kostar och om det är värt pengarna utan att egentligen ha koll.
Dock så tycker jag restaurangerna är en grej som verkligen borde utnyttjas bättre, tror det finns mycket utveckling inom de området! Sen håller jag till viss del med dig, sikten är inte alltid hundra och maten är svindyr, ölen är tex dyrare än på krogen.
Vill också påpeka att det är jätte allvarligt att alla de stora tränarna går back så kraftig. Det måste verkligen lösas, och detta snabbt!
Men breddlopp är viktiga om man tittar mer långsiktigt, jag tror att vi kommer backa mer på lång sikt om vi struntar i bredden!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av alle den 2014-08-31 klockan 23:02.
|