Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-01, 19:19   #46
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Gör nu såhär att du tar det lugnt från start. Lägg dig lugn i andraspår och avvakta lite. Kanske kan du få andra/tredje ut eftersom du aviserat ett lugnt upplägg. Sedan kör du bara runt packet till slut för din häst är så mycket bättre än alla andra i detta lopp trots tunnt jobbad och träningsbalans. Kör inte från början och framförallt sök inte ryggen på ledande 2. För det är enbart i den positionen du kan förlora loppet.

Bra för förtidsoddsen att SS har den som överstreckad men det är pga att Kajsa baissat så. Jag lirar hårt och hoppas bara inte det blir scenario 2.

För övrigt så tycker jag att So Cute Indika är väldigt spelvärd idag. Lirade till bra odds näst sist då den gick bfrom igen efter skor ett tag. Kördes bort av Sjöström då och hade vunnit lätt med lite offensivare styrning. Senast blev det galopp och helt bortglömd nu.

Håller dessutom med om att Radysin America har en toppchans. Känns mycket lättare emot här än vid tidigare vinster.
Har tittat lite mer på hur Explosive Dust är från början. Tycker han inte är sådär blixtsnabb framförallt med bf balansen. Nu skor runt troligen lite snabbare men kanske att Kajsa kan komma förbi ändå vid laddning. Men dumt riskera menar jag då jag tror hästen vinner från dödens. Men antar att de vill köra på innerspår idag med tanke på kommande uppgifter.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat