Lite tankar om omgången!
Avd.1)
4 Riff Kronos befogad storfavorit men till otroliga 69% försöker jag gärna fälla! Den är för stor! 2 Junior Troy till 11% kan vara en rolig chansspik och ett MÅSTE om man garderar! Björn kan välja lite som han vill och på Åby finns ju stretchen! Björn är 10 x bättre än Veijo över upploppet och jag tror att om Junior bara har kontakt så fäller Junior Riffen tack vare Goops ivriga gungande och drivning! Märk skillnaden ikväll mot en offensiv och passiv drivning! Har kört det i badkaret!

Låååångskotten är 6 Falcon Håleryd som har blivit härdad i tuffa lopp på slutet liksom 9 Seyffenstein! Båda har form och speed att ställa till det om ovan nämnda kommer bort eller det blir oväntad överpace!
Avd.2)
2 Pirro Bi, 5 Knifetown Action och 7 Bar Plombier är favoriter och måsten! 10 Mellby Amiral tänkbar men den springer med bromsen i vilket gör Walmann brydd! Värmer och ser alltid ut som en demon men skallen? Långskotten jag måste ha med är inte minst formtoppade 3 Monas Invercote men även starke formkortet 12 Kazire De Bob! Runt 5% är smaskigt!
Avd.3)
12 Habito är överlägsen men spåret?? Kan absolut inte spika från tolfte! Förste utmanare är 4 On Track Piraya och 5 Valentino Gowan. Känner att båda är lite upp och ner och kanske inga lejon fullt ut så varför inte en klassisk helgardering? Här kan det bli knas med något oväntat från stretchen!
Avd.4)
Spikbud är 5 Rydens Indigoblue! 29% är ett fynd! Öppet bakom! Första utmanare 2 Primo Valentino men klassen i gänget är Rydens!
Avd.5)
Funderar på spik nr.2! 2 Global Paranoia! 43% är för mycket så jag funderar men... Läge, form och lite sämre motstånd! Bra chans!
Avd.6)
4 Hamdalla är överlägsen tror jag! Spikbud! 2 Charrua Forlan tycker jag är svår att lira! Kanonhäst i toppform men hamnar ofta på vingel. 7 Remo Gas är en kanon men svårt läge mot två andra bra! Näää! Jag litar nog på Nurmos kanon!
Avd.7)
1 Västerboonthenews är rättmätig favorit och har suttit fast två gånger i rad men det är värde att gardera! 46% i slutet av omgången och torsk för den favoriten kan höja utdelningen AVSEVÄRT! Många spikar i slutet... Jag kan tänka mig minst åtta streck här upp till helgarderat! Vill man gå kort är ett fräckt lås 1 och 3! 3 Red Adair Superb kan komma fort på stretchen! 6% är ett
SKÄMT! VARNING!. Blir min DD-spik för att få upp oddset!
Avd.8)
Öppet öppet! Många krävs men om man behöver banta systemet kommer man långt på 2 Dreams Burn Down och 3 Imset! Baccardi Razz på 9% är också mycket tidig och spelvärd men läget....? En förmodad "nästagångare" och lyxstreck men va fan? 8 Alwoods Gangster har sina förespråkare men vinner den fattar jag ingenting!