Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-08, 12:30   #25
Lumiere
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Det mest patetiska här är ju att det finns ingenting som direkt tyder på att matchen skulle vara riggad. Flera större bolag till och med sänkte oddset på ettan (Råslätt) den sista kvarten. Det enda som finns är Svenska stölds PÅSTÅENDE att de har haft "avvikande spelmönster" utan att lägga fram några som helst bevis på detta eller ens förklara mer detaljerat vad det innebär...

Det tragiska är att om de nu beslutar sig för att voida detta så finns det absolut inget man kan göra på lagligt sätt. Vem ska man vända sig till?
Att skicka reklamation till Svenska stöld själva är bara att slösa bort sju kronor som frimärket kostar. Att anmäla till Lotteriinspektionen är lika meningslöst, men man behöver åtminstone inte slösa bort sju kronor.
Polisen kommer aldrig att göra något, och pressen likaså då de inte vill riskera mista sin största annonsör. Skulle miraklet ändå inträffa att någon tidning vill göra en artikel om det så kommer de att kontakta Svenska stöld, varpå tjuvarna kommer säga att de har haft "avvikande spelmönster" och så kommer journalisten att nöja sig med det utan att kräva några bevis eller siffror. När Svenska stöld säger något så är det så, inga bevis måste läggas fram...

Man skulle kunna stämma de och det funderar jag på, men man är totalt chanslös. Det skulle bara vara samma komedi som den där fortkörningsrättegången jag var på. Inga bevis överhuvudtaget lades fram, annat än att en polis (som inte ens var närvarande på rättegången) påstod att jag gjorde det och det praxis att man ALLTID tror på polisen.
Så vid en ev rättegång så kommer Svenska stöld bara hävda att de har haft "avvikande spelmönster" och några bevis på det behöver de inte lägga fram eftersom rätten kommer att tro på deras ord. Glöm inte att vi snackar om ett företag som pumpar in miljarder till staten varje år. En fällande dom skulle ju skada monopolet betänkligt, och det vill ingen tingsrätt bidra till.

Det enda som möjligtvis skulle kunna hjälpa lite är förstås om det blev ett ramaskri bland spelarna, som det givetvis borde bli även bland de som inte själva är drabbade, men det är i princip bara jag som kämpar medans alla andra tittar på eller sover.
Det är sorgligt hur jävla passiva svenskarna är...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat