Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-08, 21:40   #271
Tomte

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, kommer ALDRIG bli omval då detta enbart skulle gynna SD - och detta kommer "Sjuklövern" ALDRIG tillåta! Hände senast 1958!

Det beror vidare på att då skulle invandrings- och integrationsdebaclet lyftas till den enskilt största frågan och då skulle SD formligen köra över de andra partierna, enbart genom att påtala fakta! Därmed skulle SD lyfta ytterligare minst 5% av rösterna, vilket inget av de andra partierna självklart vill...

Men, gärna för mig - men, oddset är katastrofalt dåligt. Ge mig 10 ggr pengarna så skall jag fundera på det, men inte ens då tror jag att jag skulle nappa på det...

Men, detta är självklart bara mina personliga åsikter kring det hela.

Nej, nu blir det fotboll och mer bira...

GO, SWEDEN, GO!!!

Här är jag faktiskt inte helt övertygad om att du har rätt i din analys. Vid ett nyval skulle båda blocken påpeka att det är Sd:s fel eftersom det är de som gör att inget block får 50 procent. I ett sådant läge tror jag att en del av missnöjesrösterna på Sd istället går till ett troligt regeringsalternativ - för att Sd själva skulle få egen majoritet inom de närmaste fyra åren är det väl ingen som tror på oavsett politisk åsikt.

Men men, det är ju en senare diskussion, vi får väl ta ett sharpsbet på Sd högre/lägre om det skulle bli nyval... :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat