Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-10, 23:29   #47
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om jag minns rätt hur reglerna ligger nu så kommer de faktiskt inte få en krona av jackpottpengarna. Jackpottar som går in i gemensamma omgångar ska gå tillbaka till landet som bidrar med dem. Rätta mig om jag har fel, men för någon månad sedan vad detta uppe och det är beskedet som kom. Men det här vet nog inte gemene spelare (även här är vi ju osäkra) så norrmännen kommer nog och saltar potten i tron att de kan kamma hem allt
Men Hallå! Är det som Stekel skriver. Den som lämnar in en V75 kupong i Sverige får vid 7 rätt ca 30 mkr mer att dela på än den som lämnar in sin kupong i Norge. Då kan norrmannen köra över gränsen och lämna sin kupong i Strömstad och få större utdelning. Eller min kompis i Bergen skicka över stålar till mitt konto och jag lämna in för hen.
I så fall kommer sju rätt att ge ett antal gånger mer i Sverige än i Norge för samma rad. Det där känns ju som en dålig Norgehistoria!
Däremot tror jag, att om det nu på lördag blir jackpott delas potterna i förhållande till omsättningen och går tillbaka till respektive lands nästa V75-omgång.
Men det ligger en stor poäng i Stekels beskrivning.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat