Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-12, 04:53   #380
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att man bör lägga mer pengar på skydd för politiker överlag. Visst vore det bra om alla hade Obamas säkerhet, men ekonomi sätter ju någonstans stopp. Sedan så finns det ju många politiker som man skulle vilja se skjutna, t ex Romson och Schyman.

Är du verkligen en rabiat anhängare av demokrati eller använder du bara ordet som en felaktig synonym för yttrandefrihet och fri debatt? Ett kort samtal med en genomsnittlig väljare och nivån på den offentliga debatten får mig att hata allt vad demokrati heter och jag tar hellre ett envälde med decentralisering av mer lokala frågor. Det skapar också andra incitament för de styrande, om ett gäng politiker missköter sig och lämnar riksdagen så blir de konsulter eller välavlönade bankmän. En kung som missköter sig kan däremot lätt bli av med huvudet.

Jo, jag är helt för att rikta "kanonerna" mot AFA-vänstern, de som verkligen förtjänar det! De som inte klarar av att ta en vanlig verbal debatt, skall huvudet lossna... Sedan håller jag med om att vi INTE har en demokrati i Sverige, snarare en demokratur...

Hur kan man ur sitt ursprung svära sig fri, då man alltid äro den man är. Det vi givit och tillåtit är av sjukaste ting - vi tar däremot det vi förlorat tillbaks. Nu skall svensken åter bli en fränd, inte den bedjande, nej, den tiden är förbi... Nu vi härja, nu vi återta, nu vi Sverige blodigt ta...

MJÖÖÖDDDD!!!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat