Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-12, 15:39   #408
sskssk

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Procenten varierar lite mellan olika undersökningar men åldersgruppen 18-29 motsvarar mellan 11-13% av deras väljarbas. Dvs ca 12 av 100 är mellan 18-29. SD har även en stor övervikt vad gäller väljare som inte har "mer än" grundskoleutbildning och inte gått gymnasiet.

Så att säga att lågutbildade röstar på SD slås ut av att de har så ung väljarbas håller inte.

Sedan finns det såklart högutbildade som röstar SD, Statistiskt så kommer fler och fler "högutbildade" att rösta på SD ju större de blir om man ska se till hur det sett ut tidigare med partier som börjar som så kallade missnöjespartier.
Nu säger jag inte att det kan man visst det

Men nog måste väl det ändå spela in, om SD har störst stöd i åldrarna 18-24 så blir det ju givetvis svårt att hitta några med 6års universitetsstudier där än om dom hade haft störst stöd i åldrarna 35-55 tex.
Sen finns det ju givetvis inga garantier för att dom som är 18-24 idag som röstar på SD är högutbildade om 5-10år.

Och hur kan C ha så många högutbildade i sina led?

Ett så litet parti där dom har störst stöd i åldrarna 75-äldre, som fördomsfull SD-nazi så inbillar jag mig att det är rätt så många lantbrukare i den gruppen, och inte fan gick väl dom på universitet för 60år sedan, var väl rätt ut i ladugården efter avklarad söndagsskola på den tiden?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat