Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-14, 11:13   #479
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
SD står sig runt 10% i den sista opinionsmätningen trots den mest osmakliga, ja rent vanvettiga hetsjakten media bedrivit i modern tid! DETTA SÄGER EN HEL DEL.... Mörkertalet är STORT! då man i en Sovjet-stat av Sveriges karaktär inte tillåts säga vad man tycker om det inte faller emblissemanget i smaken, trots att vi påstås leva i en demokrat...Man vet ju faktiskt inte om det är Aschbergs expo, eller någon annan form av gestapo som ringer, och svarar man "fel" är man förföljd på livstid... 10% "osäkra" väljare + mörkertalet innebär förstås att den faktiska siffran är en helt annan än den påstådda siffran...

Över 12,5% till 2,35 på Unibet spelas 8 dagar i veckan!!

Ett litet tips i all välmening kan vara att istället plocka oddset 2,30 på att SD hamnar i intervallet mellan 12-14,99%
vilket billigt köper dig en halv procent neråt. Över 15% lär de aldrig få hur underskattade de än må vara. Just saying.... Mitt spel ligger på 1,95 är på att de hamnar under 12,5% och tror alltjämt att et sitter.

Håller annars med dig om att detta utan jämförelse är den smutsigaste valrörelse som jag hittills upplevt i Sverige. Otäckt vilka rättigheter media tar sig för att åstadkomma största möjliga skada för SD och dess anhängare. Datorintrång och personlig förföljelse av SD-aktiva och ess anhängare har blivit ren plockmat. Problemet med den moraliska kompassen har man helt enkelt löst genom att spola ner den i toaletten.

Förvånas av hur hårt vinklad kvällsmedia närmat konsekvent varit på redaktionellt utrymme. Var under intryck av att de politiskt vinklade delarna av en tidning skulle vara förpassat till ledarsidorna samt delar av kultursidorna. Detta gäller numer uppenbarligen inte alls för kvällspressen där man satt en helt egen standard för detta. Man kan nu betrakta hela tidningen som en enda stor ledarsida främst vad gäller Expressen som lossat på alla fördämningar och fullständigt lämnat traditionen bakom sig. Aftonbladet har faktiskt skärpt sig en aning senaste veckan även om samma tendens förekommer även där.

Mest förvånad och besviken blev jag dock i samband med Sveriges Radio Ekots misstänkt vältajmade scoop av Åkessons spelvanor strax innan den viktigaste parti-ledardebatten i SVT. Hade faktiskt varit intressant att få veta hur det gått för Jimmie med liret. En jäkla skillnad på 500k omsatt och 500k bortspelat. Karln är ju inte direkt känd för att fara med osanning och om han säger att han vunnit en bra slant och sedan spelat för den så tror jag faktiskt på det. Kan ju till och med vara så att han kanske inte ens förlorat några pengar. Vore inte helt chockad om sådan information framkom en stund efter valet. SR kanske kan gå in och kolla hans kontoutdrag och spelhistorik en gång till för att ge oss klarhet i detta
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat