Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-14, 20:47   #530
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Alldeles oavsett partisympatier så fylls jag av stor sorg över det faktum att vi troligen förlorar detta lands kanske allra främste politiker alla kategorier. Anders Borg står visst inte med på Moderaternas valsedlar och lär därmed knappast fortsätta i händelse av förlust för alliansen och just så verkar det bli. Hade förmånen att gå förbi Sergels Torg i fredags i samband med att han duellerade mot Magdalena Andersson. Har nog aldrig sett en så överlägsen seger i en debatt som den Anders Borg tog där och det blir synnerligen tufft för Magdalena att efterträda Anders som finansminister. Jag vill nästan påstå att Anders Borg stått över partipolitiken i en tid då Sverige varit i en så utsatt position så att det behövts. En enorm förlust för Sverige och Anders vore nog den stora drömmen att ha i sitt lag för vilket parti som helst.

Kommer även känna en stor tomhet efter att Carl Bildt lämnar sin post. Carl är ju minst sagt kontroversiell men har en fantastisk internationell erfarenhet, respekt och pondus som ingen av de rödgröna ens kan stava till. Jan Eliasson är väl den enda jag hade kunnat tänka mig med han är tyvärr till åren kommen och därav inte aktuell. Kan ju dock finnas någon talang i F! som jag missat?
Det är väl för att han ska ta över efter flinten.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat