Tänkte skriva en REK om denna matchen men struntar i det då jag såg att oddset inte fanns kvar just nu. Kanske höjs igen senare, men lägger iallafall ut spelet här:
Ogiltigt spel-ID: 2198980
Ogiltigt spel-ID: 2199042
Ajax
Ajax har lottats i en minst sagt tuff grupp tillsammans med
Apoel, Barcelona och PSG. Det ska väldigt mycket till om dem ska blanda sig in i striden om avancemang till slutspel (läs omöjligt). De får istället sikta in sig på tredjeplatsen och Europa League.
Ajax inledning på säsongen:
Ajax-Vitesse 4-1
AZ-
Ajax 1-3
Ajax-
PSV 1-3
Groningen-Ajax 2-0
Ajax-Heracles 2-1
I slutet av transferfönstret så tappade Ajax den holländske landslagsmannen
Daley Blind till Manchester United. Blind blev utsedd till förra årets bästa spelare i Eredivisie och det är ett stort avbräck.
Ajax spelar, som dem flesta holländska lag, med högt tempo och det blir ofta mycket mål i deras matcher. Jag tror att deras defensiv får det väldigt svårt i den här matchen.
PSG
Till den här säsongen har PSG köpt in högerbacken Aurier och David Luiz (sjukt överpris) som förstärker backlinjen.
Jag anser att PSG är ännu starkare i år och kommer att vara med och utmana om CL-titeln på allvar.
PSG har inlett ligasäsongen med raden 2-3-0 och har inte direkt imponerat enligt mig.
Såhär har PSG:s inledning sett ut:
Reims-PSG 2-2
PSG-Bastia 2-0
Evian-PSG 0-0
PSG-Saint Etienne 5-0
Rennes-PSG 1-1
Zlatan har dock sett bättre och bättre ut och hattricket mot Saint Etienne imponerar.
Det har rapporterats om att viktige
Thiago Silva möjligen gör comeback i den här matchen också, men det återstår att se.
Det känns som att det är stor skillnad i kvalité mellan dessa två lagen just nu och PSG-seger här är ett måste om dem vill knipa förstaplatsen framför Barcelona. Oddsen har droppat en del men jag tycker ändå att 1.85 är spelvärt på en PSG-vinst.
PSG -0.5 @ 1.85 tas med 1.5u
PSG vinst & över 2.5 mål i matchen @ 2.75 tas med 0.5u (Bet365)