I första loppet tror jag mycket på Fleetfoot Hanover, ser ut som en spik. Den som tar ledningen släpper nog gärna till Peter för att få open strech-hålet. Och ifrån ledningen blir hästen svårslagen.
Andra loppet går till storfavoriten Tumble Dust. Värsta utmanaren har sjundespår och det är viktigare att kvalificera sig än att mosa på i dödens. Kanske blir den positionen ändå.
Claudielle tar spets och släpper till Impression. Paduca Dream (förmodligen bästa hästen) får köra fram i dödens och göra jobbet utanpå. Det öppnar för Claudielle på open strech-spåret. Tre streck bör räcka, även om en del förespråkar att man ska ta med Reve D’Amour.
Öppet lopp och det är bara att gardera på.
Gitti är favorit och lär vara bra. Peters, Flemmings och Conrads hästar känns värst emot.
Ston över 3000 meter. Jag tror Ariel Boko tar hem det. Stark och snabb häst som flyger ner dem över upploppet.
Ni Talar Bra Latin är en topphäst, men behöver fler lopp för att hitta toppformen. Kan vinna ändå, men kul att gardera om man vill ha lite utdelning.
Archangel Am är bästa hästen. Hade toppchans i Derbyt, men något var fel med hästen den dagen. Ludde har inte hittat något och testar igen. Vinner om den är som den ska, men jag tar troligen med Västerbo Loveboat ifall att. D’One är favorit, vilket känns lite fel. Står nog över henne.
Systemet:
1) Spik 6
2) Spik 1
3) 1,6,10
4) 2,3,4,5,6,8,9
5) 5,6,7,9
6) Spik 15
7) 1,4,5,8,10
8) 9,11
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Shooter den 2014-09-17 klockan 16:56.
|