Fann mig ett till all-in drag idag!
Holland, andra divisionen. Ett mycket formstarkt Volendam (4a) tar hemma emot medelmåttiga Maastricht (15) . Jag tror på enkel hemmavinst av några enkla anledningar.
Formen för det första. Volendam har inte förlorat på 6 raka matcher, och i ligan har man endast åkt på en nit, emot topptippade Nijmegen (2a). 5 av dessa har varit vinster och endast cupmatchen i veckan där många startspelare vilade har slutat med en vinst som ej täckt handikappet (1-0 där).
Annars har man i turordning: 3-1 borta emot Waalwijk, 5-0 borta emot Sparta Rotterdam, 3-0 hemma emot Roda och 5-0 borta emot Jong Ajax. Sparta ligger 5a och Roda har endast förlorat en match i år, emot Volendam. Rejält dessutom. Är utan tvekan ett lag för topp 4 och jag tror man relativt enkelt kan avfärda Maastricht som dessutom spelade en lång tuff match emot Helmond i cupen i veckan.
Maastricht har hittills mäktat med 4 mål framåt på 7 matcher. Att jämföra då med Volendams ligaledande offensiv som gjort 22 mål. Maastricht lutar sig dock hellre emot försvaret, men på bortaplan snittar man över 2.5 insläppt per match. Formen? 4 raka utan vinst under ordinarie speltid (vann efter förlängning i veckan, hemma emot bottenlaget Helmond) Innan dess, 3 raka utan gjort mål. Bortaspelet: 1 vinst 2 förluster, bägge förlusterna med 2 mål eller mer.
Det kan bli mycket ojämnt detta, om Volendam bara vill.
-1.5 @ 2.70 på mybet är ett värdespel helt klart!
Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-28 klockan 09:28.
|