Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-03, 15:59   #91
tompa87

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kan inte hålla mig.. Kommer ett till all-in drag idag:

Metta/LU - Daugava Riga. Jag förstår verkligen inte oddsen. Daugava Riga ligger förvisso bara 7a, men det är stora skillnader på lagen i denna serien. I toppen har Ventspils och Skonto, 2 riktigt bra lag med ligans mått mätt.. Sen har vi 2-3 lag alldeles bakom, sen kommer Spartaks och Daugava Riga som kan utmana dem bästa i enskilda matcher, men håller i längden. Sen har vi 3 lag (2 i synnerhet) som är mycket sämre än övriga. Däribland Metta/LU. Laget har mäktat med hela 2 vinster på 31 matcher! Endast 7 kryss på det med och en poängskörd på 13. Daugava Riga 3-dubblar deras poängskörd and then some med sina 40 inspelade.

Målskillnaden kan man ju också läsa av lite: Riga ligger -9. Metta/LU har -37!

Bortalaget har visserligen 2 raka förluster, men det var emot 1an och 3an i ligan och det är klass skillnad däruppåt. Faktum är att om man räknar bort topp 4 lagen så har Daugava 5 raka vinster (man klämde även in ett kryss emot ledande Ventspils borta, starkt!). På bortaplan har man inte förlorat sedan slutet av Juni (borträknat Aberdeen i EL då) och det emot topplaget Skonto (2a). Ni hör själva, det är dem bra lagen som slår Daugava, och på bortaplan har man förutom krysset emot Ventspils även ett kryss emot 3an FC Daugava under dem senaste 5 matcherna tävlingsmatcherna. Resten är idel vinster med sammanlagt 10-1 i målskillnad.

Hemmalaget är så usla som det låter, och formen är inge bättre. Man har tagit 4 poäng dem senaste 15 matcherna, senast man vann en match var den 1 juni. Den vinsten kom emot ett fullständigt uruselt Jurmala som då hade förlorat typ 12 matcher i rad. På hemmaplan har man tagit 1 poäng och gjort 1 mål dem senaste 5 matcherna. Det var emot samma Jurmala. Utöver det, idel 2-0, 3-0 förluster. Har förvisso nedflyttning att spela för då Jurmala har "vaknat" men man har 4 poäng upp och den anledningen har man ju haft att spela för dem senaste 10 matcherna minst, och inte för den skull varit nå bättre.

Nu till det fina: bortalaget -1 (AH) ger 2.02 nu på bet365, och jag har väldigt svårt att se Metta/LU ta några poäng här. Om vi inte får minst pengarna tillbaka skulle jag gissa att matchen varit uppgjord, men oddshöjningar på hemmalaget tyder inte på det ;-)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-03 klockan 16:01.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat