Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-03, 21:57   #45
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Att det är dålig omsättning på extra V75-omgångar är inte konstigt, de ligger ju oftast på söndagar. Vem bryr sig om att läsa in extraomgången på söndagen när man vet att det är på lördagarna det är störst pott och bäst/roligast lopp. Är det något som urvattnar varumärket V75 så är det extraomgångar på söndagar och tisdagar som de kör nu UTÖVER V86 och ordinarie V75-omgång.

Jag gillar V86 för det blir mer döda pengar från de riktiga småspelarna som nästan alltid är chanslösa, men samtidigt är det ju ett lopp till att läsa in mitt i veckan och det känns lite mastigt faktiskt. Express tycker jag är bra, det är ju mest banfolket som lider av att behöva kolla varannat lopp på TV-skärm men hur stor del av omsättningen har dem? Eller kanske mer relevant, hur mycket omsättning tappar man där i det stora hela? Skönt att slippa Valla-maffian och få lite variation mitt i veckan för en gångs skull.

Inför turnerande V75 varje onsdag! De där extra V75-omgångarna man kör fler och fler av för varje år kan alla flyttas till onsdagsomgången. Och Valla kan få ha en stående V64-omgång på tisdagkvällar eller nåt om de tvunget måste slå sig för bröstet med sin "nationalarena" minst en gång i veckan. Eller är det bara jag som undrar hur bra det är för sporten långsiktigt att man ska ha 78 Digital-hästar att springa mot varandra på samma bana varje onsdag år ut och år in...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat