Citat:
Ursprungligen postat av Klanke
Börjar lite smått, några dagar tills dess...
avd7.
Johan gör framsteg som farsan i sporten. Blir troligen klar andra handare och jag spikar då jag tycker att hästen har likvärd chans med favoriten...
A 9 B 5
avd8.
Öppet! Normalt ska Corky vinna men hästen har inte varit som bäst på slutet, Carelin från toppspår!????
A 9-1-4-2

|
Huvudet under armen att höja upp de två niorna i dubbelloppen enligt mig.
Sto mot hingstar i första och bakspår för en häst som tagit sina segrar från ledningen. Dessutom fick den ett riktigt rusarlopp näst senast, finns en risk att de måste ge henne några uppbyggande lopp igen efter det. Med den raden blir den säkert klar andrahandare som du säger och noll spelvärde där. Spår 9 är dessutom en av de mest överskattade. Habito ser klar ut här från kanonspåret tycker jag, om inte Takter mot förmodan lyckas hålla upp innerspåret (från det mest överskattade startspåret av dem alla). En spelvärd är Min Finish, som visserligen också är ett sto, men som även har en kusk som inte spelas och som säkert är en lika bra häst och har bättre läge. Lär inte ta sig över 5%.
Corky är ju våldsamt överskattad (ser man redan på oddsen han spelats till senaste fem) och en mycket dålig favorit från bakspåret. Från framspår hade jag kanske köpt att han blev knapp favorit men därifrån? Charrua Forlan har en acceptabel spetschans, kanske 70% att han klarar sig dit utan att det kostar, 40% att det blir hyfsat billigt och totalt 50% att han fixar det hela vägen.