Här kommer lite av ett favoritspel som jag haft dem senaste månaderna, ifrån u21 EM kvalet där jag vill hylla Danmarks offensiv och påstå att matchen emot Island kommer att gå över en 2,5 lina. Jag kommer även personligen att spela över 3.5 till kalas odds (runt 3 gånger stålet) med rätt höga insatser. Till spelet: hemma i Danmark har man varit helt outstanding, 5 kvalmatcher, 4 vinster och 1 oavgjord med en förkrossande 27-5 i målskillnad. Snitt på nästan 6 gjorda mål framåt alltså. Räknar vi bort böslagen och tar 2an 3an och 4an i gruppen så gjorde man 4 på Ryssland, 2 på Slovenien och 7 emot Bulgarien då snittet är ändå riktigt bra! Har massor med offensiva hot, trots över 30 gjorda mål så har ingen mer än 5 gjorda. Istället har man 2 på 5 mål, 3 på 4 mål och 3 på 3 mål. Svårt att punkta bort :-) släppet dock till en del mål med, emot lite bättre motstånd, Ryssland och Slovenien gjorde 2 och Bulgarien 1 med en man mindre! Så visst kan Island gå och göra mål men jag tror Danmark gör minst 2.
Island kom 2a i sin grupp efter outstanding Frankrike men hade det svårt på bortaplan, förvisso vann man 2 matcher med uddamålet (jumbon och nästjumbon) men man förlorade emot beskedliga Kazakstan och än värre, man släppte in 3 mål där. Faktum är att man släppte in även emot usla Vitryssland och offensivt tama Armenien. Bortaförsvaret har genom åren inte varit bra, går vi tillbaka 20 matcher (ungefär så länge som denna årskull varit med) så har man hållit nollan en gång på bortaplan och det var emot San Marino. Den enda matchen i nuvarande kvalet som slutat under när Island spelat borta var senast emot Frankrike, när allt var klart och Frankrike luftade reserver. Den stannade på 1-1.
Jag har svårt att se Island hålla emot den högoktaniga offensiv som Danmark besitter, tror den här matchen kan bli otroligt offensiv och kan egentligen välja och vraka mellan All - in spelen känns det som men över 2.5 @ 1.80 på Tempobet, den är riktigt stark. Sen kör vi även Danmark -1 (ah) till 1.95 på pinnen, även det ett All - in drag! Forza Danmark! :-)
PS. 2 inbördes möten ifrån 2011 och 2009, irrelevant egentligen men bägge har slutat över 3.5 mål!