Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-08, 18:37   #114
tompa87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6057


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror mig ha hittat ett bra spel till NHL senare i veckan; Isles borta i Carolina! ML ligger just nu på 2.42 på Isles och jag tycker det är väldans högt.

Canes är ju inte direkt det första lag man slår upp när man tänker stor favorit hemma. I dagsläget ser det inte direkt bra ut på skadefronten heller:

Jordan Staal, lagets vattenbärare som loggar massor med minuter i PK och PP, som dessutom är den som i huvudsak låter den stora stjärnan i Canes, storebror Eric Staal, att slippa göra en massa extra minuter per match, är på long term injury list med en fraktur.

Problemen slutar inte där i den redan tunna forwardsuppsättning hos Carolina; en av topp 3 forwardsen och stöttepelaren i offensiven, tillika målkungen ifrån förra året med sina 33 mål, Jeff Skinner, har diagnostiserats med hjärnskakning. Inte första gången och man lär inte riskera att Skinner spelar även om han känns fit. Där försvann alltså nästan 100 poäng ifrån topp 2 linorna i Canes förra året. Kvar står en ensam och åldrande Eric Staal med en lat Alexander Semin och ska alltså forcera unga och hungriga Islanders. Elias Lindholm är väl nästa stora stjärna i Canes, men är han redo att axla topp 2 linan ansvar redan i början av säsongen? Han har alla kvaliteer att bli hur bra som helst, men jag tar nog just nu både Skinner och Staal före gävlesonen.

Lagen slutade på plats 13 resp. 14 förra säsongen och Canes vann 5 av 6 möten så inbördes talar ju för Carolina, men det är nog också det som jackar upp oddset så pass mycket. En annan anledning är säkert att mötet i preseason slutade 4-2 till Canes, men med helt andra förutsättningar.

Isles har ett spännande lag på G med massor av talang. Tavares är skadefri vilket är ett gigantiskt plus. Man har plockat in Halak i mål som kan vara aces och är en grym addition till ett bakre led som skakade betänkligt förra året. Fortfarande frågetecken kring defensiven, men det är inte den som vinner matcher emot lag som Canes.

Eftersom det är premiär så låter jag bli All-in draget, men det är en mycket stark 3a av 5 puckar, 2.42 på ML linan (marathonbet) känns kalasbra!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nahojs (+4)

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-08 klockan 18:40.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat