Hejsan! Plus även förra veckan trots misslyckandet med Danmark u21, och nu även plus sammanlagt. Tyvärr har jag under helgen varit lite för pessimistisk angående mina spel och börjat skriva 2 vinnande rekar för att sedan sudda och strunta i det. Men men, ny vecka nu och lite em kval på det. Mitt All in drag hittar vi i Kroatien. Hemmalaget har 2 raka vinster, om än ej så jätteimponerande men med 2 raka hållna nollor. Jag vill mena på att det kommer ytterligare en vinst mot 0 idag.
Azerbajdzjan har problem: 4 viktiga spelare saknas; Sukurov (viktig försvarsspelare), Abisov (nyckel mittfältare) och dessutom dem 2 som jag kan tänka mig ska starta på topp i normala fall: Ozkara och Javadov. Utan dessa namn så tror jag att man får svårt att hävda sig, speciellt i offensiven som varit under all kritik på bortaplan. Man gjorde visserligen mål senast borta emot Italien (signerat Chiellini) men i övrigt har man kammat noll emot nationer av Kroatiens dignitet eller bättre många år bakåt. USA 0, Ryssland 2x0, Portugal, Turkiet, Japan 0,0,0. Senast man gjorde mål emot värdigt motstånd borta var den 29 mars 2011 då man lyckades göra 1 på Belgien i en 4-1 förlust. Utan 4 tongivande spelare emot ett starkt försvar med bollskickliga mittfältare framför allt kanske man får 1-3 chanser en sån här match, utan 2 ordinarie anfallare ska det mycket till om det blir mål. Svårare dock att se Kroatien gå mållösa här, och Windows to nil ligger på 1.62 och det må vara lågt men jag värderar chanserna till mycket större.
Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-13 klockan 13:26.
|