2014-10-14, 10:17
|
|
Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 988
|
Citat:
Ursprungligen postat av SO
Jag har analyserat V4;an idag och den ser inte särskilt svår ut (?). Här är mina tankar om dagens race
V4;1
Favoriten 5 Acriter (50%) bör givetvis ta hem detta men det finns kantbollar. 6 Smoking Hotrott var senast 3,a efter 3;e spår stor del av loppet, Urstark insats.9 greenstar var inte märklig senast och hade galopp utg sista kurvan. Kan betydligt bättre. Storfidusen är 2 King (8%) med Eklöf om Acriter skulle göra bort sig, habila insatser senaste loppen och första segern börjar närma sig. Såg King på D 19(9 och blev lite imponerad. Galopp efter 100 men ställde sig snabbt trots maxfart och tappade bara några längder!
V4;2
2 Helge Zonett (31%) favorit. Upp till bevis nu. tar förmodligen spets och ska slås därifrån. Visserligen är 8 Elegance Brodde också snabb ut men Uffe släpper aldrig till robert. Borde vara heltäckt med dessa två. 7 Penny of Man också väldigt snabb ut, men ack vilken ovilja hästen visar sista biten. Den trygge spikar Uffe
V4;3
Här kan det hända saker,Såg Stronger (8%)på D 21/9, galopp, sist, enorm som 2;a efter Toronto Love. NG för mig. Samma kusk nu. Men Stronger på kortlopp låter helt fel. Streckas av mig. 5 Master Ho (Eklöf 13%) måste få en seger snart efter fina insatser. 7 Staro green River (29%) får givetvis bli U-häst. Snack om att 4 Mr koncept satt fast som 4;a på v75, nja, fanns nog inte mycket krafter kvar trots fin rygglöpning
V4;4
Tvekar inte att tippa 14 Fylking etta (med Eklöf igen) Duktig som 2;a efter Moses på Bollnäs, trots stor gakllopp efter 1oo meter, låg ett tag 30 meter efter Moses men var hade bara nån längd bakom vid målgången. Kuskförstärkt kan man kanske säga.
GRUND-Systemet kan då bli, förbehåll om det händer något sista timmarna
avd 1 A = 5 B = 2 6 9
avd 2 Matematiskt 2 och 8
avd 3 A = 7 B = 4 5 9
avd 4 Spik 14
Två system á 8 rader x 10 låter perfekt. Vill man gå längre i garderingarna
t e x 8 x 8 blir det ett 128 raders system. God Tur
|
Tack för genomgången, tycker att Blisjur är intessant med kuskförstärkning, vad tror du om den?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|