Här kommer ett till all in drag! Carolina tar emot Buffalo i en match där jag tror vi får se 2 riktigt tajta defensiva lag med lite mål ä. Det finns ett antal bra anledningar, den första är starten bägge lagen har fått, Buffalo är 0-3 medans Carolina är 0-2.
Det är alltså hela NHLs jumbo och nästjumbo som möts här och jag tror inte att det kommer bli nån större ändring på tabellen om 82 omgångar (Florida kanske är ännu sämre men annars är det jämnare). Det som talar för mål snålt? Nästan allt.
Bägge lagen behöver desperat poäng men Carolina är utan nästan hela sin offensiva produktion nu! Förutom Skinner och Jordan Staal så är nu även storebror Eric Staal på skadelistan, och dem tillsammans med Dwyer startar ej idag.
Buffalo har ju nästan ingen offensiv "go-to-guy" efter att man gjort sig av med Vanek. Det har märkts tydligt, 4 mål på 3 matcher tar man sig inte till slutspel med.
Carolina å sin sida har ju gjort 6, emot ett offensivt Islanders, men även släppt till 9. Man vet om att defensiven vinner titlar och kommer att spela tajtare idag. Dessutom kommer man inte vara i närheten av lika prövade som emot ett snabbt och hungrigt Islanders. Underspelet känns givet och jag tar även Buffalo i tron om att det här är matchen man ska vinna om man vill ta poäng alls och det passar jättebra att möta ett brandskattat Carolina då.
U 5 @ 2.14 (marathonbet) är ett All in drag! Buffalo ML @ 2.44 är också ett bra spel på samma bolag!