Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-15, 16:43   #10
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Hur jävla svårt ska det vara att lösa detta? Eftersom 95% av alla travspelare antingen gillar andra sporter eller att bara spela på andra sporter också, så måste travbanorna anpassa sig efter publiken och inte tro att publiken anpassar sig till travet. Tyvärr är det inavel och svågerpolitik som styr vilka som får jobb var och vad dessa ska göra.
1. Alla travbanor ser till att fixa sportbarer som visar svensk hockey, fotboll, champions league eller övrig liv-sport. Givetvis ska det gå att se flera olika sporter om det pågår samtidigt.
2. Sluta ta ockerpriser för öl i plastmugg, sänk priserna och låt folk få välja på fler varianter än bara Pripps. Jag vill ha god öl, i ett glas till ett pris som är rimligt.
3. Se till att det finns minst 1 som kan fräsa på en burgare i köket, så jävla usla menyer till sinnessjuka priser. Det ska vara kul att åka och äta middag på banan, och folk ska ha råd att ta med sig även familj i bland.
4. Fräscha upp övriga faciliteter, muggarna på valla är fan det vidrigaste jag sett någon gång.
5. Loppen måste gå att avgöras snabbare, på vardagar måste det gå att köra på max 3 timmar. Hårdare straff för alla tjuvstarter och skit som förlänger kvällarna för alla och gör loppen sämre pga att många djur ej tål omstarter.

Oavsett vad dagens PR-ansvariga har i lön så har dom 100 ggr för mycket, sanslöst dåliga på att sälja sin produkt och ge alla som spelar en upplevelse. Hur i hela friden klarar dom sin egen vardag?
Förslaget med sportbar borde göras på Jägersro, Åby och framförallt Solvalla. Jag tror ej att det går att implementera på de lite mindre banorna.

Jag tycker priser är ett väldigt stort problem, under sommarhalvåret är jag en frekvent besökare på södra Sveriges banor och relativt ofta på restauranger. Det kostar löjligt mycket att äta ibland och så sitter det extremt få personer på borden runt omkring.. undrar varför? kan knappt minnas när jag såg en fullsatt travrestaurang senast.
Men däremot tror jag inte priset är allt, tycker det marknadsförs extremt dåligt egentligen över hela Sverige och det är framförallt pga den svåger politik som du nämner. Den är ENORMT utbredd och tror jag är ett av de största hoten mot svensk travsport, har du fått din plats på banan så lämnar du den inte även fast du inte visar några resultat!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat