Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-06, 17:21   #326
Geezer
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Kazakhstan @ 5.05 2u
Detta är helt klart en chansning, men tycker att oddset på kazakerna är på tok för högt här.
Här har vi två lag som är väldigt dominerade av ett klubblag. I Vitryssland har vi 15 spelare som tillhör Dynamo Minsk och i Kazakhstan har vi 16 spelare som tillhör Barys.
Man skulle nog kunna säga att tar man bort Minsk och Barys 6 bästa offensiva spelare så har man fått Vitryssland och Kazakhstan. Vitryssland har dock fått in Grabovski som är riktigt vass framåt, men en spelare ska inte kunna göra ett helt lag på denna nivå.

Barys vann båda mötena mot Dynamo Minsk iår, så viss fördel för Kazakhstan där kan jag tycka.
Barys och Kazakhstan har samma coach, så Herr Shayanov kan sina spelare och vet hur man på bästa sätt får ut de allra mesta ur dem. Vitryssland har SKA St.Petersburgs assisterande coach i båset. Så även där tycker jag vi har viss fördel Kazakhstan.

Kazakhstan har värmt upp med dubbelmöte med Italien. Seger med 2-0 i den första och 1-1 i den andra blev resultaten.
Vitryssland har kört sitt dubbelmöte med Lettland, torsk 2-1 och 3-2 blev det.

Denna match kommer vara den viktigaste matchen i denna turnering för båda nationerna. Vi kan nog räkna med att vinnaren här går vidare till gruppspel två, medans förloraren får inrikta sig på nedflyttningsspel.

Det jag tycker talar emot Kazakhstan skulle vara att de inte har några naturliga målgörare, så vem ska göra målen? Det krävs att några kliver fram här.
Det naturliga målskyttet har dock Vitryssland i Grabovski.
Dessutom har Vitryssland viss erfarenhet från OS nu senaste som kazakerna saknar.

Troligen kommer jag även spela underspel här då jag förväntar mig en tight tillställning, men avvaktar lite med det spelet.


Kanada/Italien O1.5 2nd period @ 1.50 5u
Italien har gjort det ganska bra i träningsmatcherna, framförallt har man lyckas hålla nere siffrorna.
Kanada har dock en extremt bra firepower framåt i denhär laguppställningen och det är möjligt att Italien kommer kunna hålla nere siffrorna i den första perioden. Men sedan när det blir lång väg till båset i den andra så räknar jag med att det börjar rinna iväg på resultattavlan..
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng