Varför är detta spel fortfarande så bra prisat: West Brom - UTD över 2,5 mål till hela 1.80? Landslaguppehåll i all ära, nu har det ändå gått nästan en vecka sedan senaste matchen och inget av lagen verkar ju ha fått någon viktig offensiv pjäs skadad under uppehållet så jag väljer att spela!
United är som vi vet nästan målgaranti i år, både framåt och bakåt och är trots en "katastrof" (många ville påstå det iaf) start så har man ju bra häng på CL platserna nu. Faktum är att vid vinst idag så går man upp på 4e platsen. Man startar ju med lite "galacticos" stuk framåt, RvP, Falcao, Di Maria, Mata är en frontkvartett som heter duga. Rooney saknas, naturligtvis ett avbräck, men det är det även för defensiven. Som någon så fint klokt påpekade så är Rooney faktiskt oerhört viktig för lagets defensiv med sitt starka presspel och "vinnarskalle". Det kan därför vara bra för överspelet att han saknas då jag tror West Broms offensiv gynnas av det med.
Startuppställningen ifrån skysports visar att McNair startar, således är då inte Phil Jones riktigt 100 % än. McNair har gjort det bra tillsammans med Rojo men det är ju inte ultimat och det är inte Vidic-Ferdinand anno 2009 som man möter direkt.
Formen är god i bägge lägren, 2 raka vinster har UTD mäktat med, 3-1-1 dem senaste 5. Det har funnits stunder då UTD sett ut som gamla UTD (QPR hemma, 1a halvlek emot West Ham hemma exempelvis) men sedan har man fallit tillbaka och försökt stänga och misslyckats fatalt. Förmodligen till följd av dåligt självförtroende sedan Moyes-eran. Hursomhelst, det viktigaste resonemanget jag har till det här överspelet är en spelare i United, en herr Di Maria som varit fullständigt lysande i dem matcherna jag har sett och han kommer till start även idag. Finns han på plan finns det alltid god chans till United mål i plural.
Statistik: United har stått för 4 raka överspel, och släppt in mål i 3 raka matcher.
På Hawthornes har det varit riktigt roliga tillställningar genom åren när Red Devils varit på besök: 0-3, 5-5, 1-2, 1-2, 0,5 är dem 5 senaste och av 10 matcher så har 9 gått över, en stannade på 2...
West Brom är även dem i god form; 3 vinster på dem 4 senaste, vidare i cupen och nu återigen ovanför strecket, efter bl.a. 1-0 borta emot Tottenham. Man har äntligen fått en ny "go-to-guy" i offensiven i Berahino som gjort 6 mål på dem inledande 8 matcherna (5 av dem 6 har kommit på hemmaplan). Snabb spelare, bra i djupled och på rätt plats i straffområdet, kan mycket väl straffa united idag.
Nästintill skadefritt lag. Man vet att Uniteds svaghet är defensiven, det går inte att ligga djupt och låta United snickra ihop sitt anfallsspel för då blir man straffade, utan det gäller att anfalla om man ska vinna idag.
Bägge mötena förra året slutade över. Jag tror så även idag och gör över 2,5 mål @ 1.80 på 12bet till ett all-in drag!
Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-20 klockan 13:11.
|