Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-20, 13:01   #6
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det där påståendet har jag inte lyckats få vidimerat någonstans! Vad jag vet finns ingen forskning runt återbetalningsprocent v/s spelberoende. Jag vill minnas att jag först läste det i en av spelutredningarna LI gjorde men det verkar mest vara en gissad slutsats!

1.) Den stora lejonparten av spelarkåren bryr sig inte ett skit om de faktiska oddsen utan spelar ändå på den de tror vinner matchen/loppet. Att en högre återbetalning skulle öka spelmissbruket hos dem är osannolikt, då skulle de isf redan slutat spela hos Svenska Spel och enbart lirat på nätet för länge sedan.

2.) För dem som är oddsmedvetna spelare så kan man nog tänka sig att omsättningen kan öka för dessa. Högre återbetalning = större vinster och antagligen flera vinster. Det kan tom få konsekvensen att spelare som idag lirar på nätet kan återföras till statens spelbolag. Men jag har fortfarande svårt att se ett ökat spelmissbruk pga att bolagen betalar tillbaka mer pengar i vinster!
Ren galenskap naturligtvis i syfte att krama ut maximalt ur svampen.

Lika logiskt som att Svenska Spel tillåter 1000/singel och i princip obegränsat från 3 matcher och uppåt. Till råga på allt så gömmer dom sig bakom spelansvar och så vitt jag vet har dom aldrig behövt stått till svars för det tankesättet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fulsprit (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat