Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-20, 23:49   #15
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Hela det där resonemanget är så jäkla hypotetiskt! Jag har sett på nära håll vad det krävs för att fixa en Allsvensk match! Återigen, bortse från Syrianerna, men för att köpa ett mittbackspar och en keeper i Allsvenskan krävs oerhörd övertalning och mer pengar än fixen är värd numera. Domarna skall vi inte ens tala om.

Oddsen tokfaller på en gång ju fler som vet att saken har hänt eller skall hända. Matchen 1993 jag nämnde i länken var exceptionell och det var i princip en mans verk, trots det gick det åt helvete. Idag är en svensk fotbollsspelare totalrökt om han försöker påverka ett resultat via mutor. Tro mig Hatten, jag är inte ute efter att "såga" eller idiotförklara dina teser, men det är inte så illa i verkligheten som du gärna vill tro. Du gör ett jättebra jobb med dina ATG-grejer men när det gäller fotbollen är du tyvärr fel ute mestadels.
Oddsen sjunker på de enskilda matcherna ja.
Men om de fixade matcherna finns med på sommarstryktipset och framförallt i de lägre divisionerna så blir läget ett helt annat. Jag har aldrig påstått att mitt hypotetiska exempel skulle gälla ens andra-divisionen i något land.