Trots tre raka förlorande spel i Europa League är statsen fortfarande riktigt vass. Tycker mig ha hittat ett bra spel som förhoppningsvis gör att EL forsätter att leverera

. Laget jag valt att lira är de offensiva tjurarna från Salzburg till -1.5. Dinamo har inlett bra och tog en 5-1 seger hemma mot Astra för att sedan stå upp bra borta mot Celtic där man tillslut förlorade med 1-0, trots bra spel. Salzburg och sin sida började med 2-2 hemma mot Celtic trots ett massivt spelövertag, för att sedan vinna med 2-1 mot Astra borta i Rumänien.
Lite snabbt då, varför tror jag då på Salzburg?
Salzburg har en enorm offensiv som bara blåser på med rejäla hästkrafter oavsett motstånd. De kommer föra matchen och skapa många bra målchanser. Dinamo kommer vara nöjda ifall de får med sig en pinne härifrån då cupen "vänder" och man har R-Bull hemma i nästa runda. Hemma mot Celtic fick tjurarna iväg hela 22 avslut (11 på mål) mot 8 (2), ett Celtic som inte är så mycket bättre/sämre än Zagreb. Problemet är att de släpper till, båda Celtic skott på mål gick I mål. Hur som, jag ser värde i spelet, man kan "fega" och köra -1 asian ifall man vill. Chansen finns visserligen att oddset faktiskt kan stiga på detta spel (jämfört med mina tidigare spel då oddsen sjunkit), jag väljer ändå att plocka detta spel nu istället för att gambla då jag gillar oddset.
| 2014-10-23 21:05 | Europa League | Red Bull Salzburg vs Dinamo Zagreb |
-1.5 |
FT |
300 |
2.430 |
3-1?