Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-23, 22:45   #16
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Hur skulle detta kunna leda till miljarder i omsättningstapp? Vittvättar alla rånarligor och knarkkarteller via ATG?

Sitter just nu och tittar på ett ATG-kort jag fick när jag öppnade konto. Har aldrig använt det. Giltigt till nov 2017. Fem år blir det. Har inte alla kontokunder redan ett kort?

Kan inte vara så svårt för de, som inte har något, att få ett utfärdat direkt hos närmaste ombud. Eller för de, som faktiskt vill tvätta pengar genom travet, att spela via en eller flera mellanhänder.

I och med att man öppnar konto och spelar via nätet, har man lämnat alla uppgifter som behövs. I och med att man angett bankkonto för insättning o uttag så är man också clearad av banken. De är också skyldiga att bevaka och rapportera misstänkt penningtvätt. Nej, skulle nog tro att ATG har större problem än detta.

Kan för övrigt vara så att småspelare inte behöver registreras. Hela processen brukar kallas KYC (Know Your Customer) och förutom hos ATG, där det alltså räcker med att uppge konton som står i mitt namn, har jag bara behövt gå igenom den hos Betfair. Och då först efter att ha nått upp till en viss nivå på kontosaldot.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat