Citat:
Ursprungligen postat av overpace
Hur skulle detta kunna leda till miljarder i omsättningstapp? Vittvättar alla rånarligor och knarkkarteller via ATG?
|
Nej självklart är det inte så men det har så länge jag kan minnas funnits en viss handel med vinstkvitton och nog känner man väl några som sparar alla vinstkvitton ifall dom ska bli granskade.
Citat:
Kan inte vara så svårt för de, som inte har något, att få ett utfärdat direkt hos närmaste ombud. Eller för de, som faktiskt vill tvätta pengar genom travet, att spela via en eller flera mellanhänder.
|
Klart det inte är svårt att skaffa, är gjort på <1 minut men det är inte bara att man ska skaffa det som är bökigt, det innebär även att atg tappar en del kunder eftersom alla spel blir personliga, dvs du kan inte ge bort ett v75 system till svärgubben när han fyller år, du kan inte spela tillsammans med jobbarkompisarna för då måste ni göra ett andelssystem hos ett ombud och sen var och en gå in och köpa er egen andel vilken ingen kommer orka.
Det kommer självklart försvåra pengatvätt avsevärt! Då man varken kan köpa vinstbongar eller vinstkvitton längre.
Citat:
I och med att man öppnar konto och spelar via nätet, har man lämnat alla uppgifter som behövs. I och med att man angett bankkonto för insättning o uttag så är man också clearad av banken. De är också skyldiga att bevaka och rapportera misstänkt penningtvätt. Nej, skulle nog tro att ATG har större problem än detta.
|
Det är inte nätspelarna som ATG riskerar att missa, det är harry spelare som tycker det blir bökigt samt storspelare som inte vill att nån ska ha koll på vad dom spelar. Självklart har ATG andra stora problem men detta skulle inte underlätta de övriga problemen.
Citat:
Kan för övrigt vara så att småspelare inte behöver registreras. Hela processen brukar kallas KYC (Know Your Customer) och förutom hos ATG, där det alltså räcker med att uppge konton som står i mitt namn, har jag bara behövt gå igenom den hos Betfair. Och då först efter att ha nått upp till en viss nivå på kontosaldot.
|
Ser man hur reglerna är hos SVS så krävs registrering för att spela för 5kr...Och du får inte förlänga din frus lotto utan att ha en fullmakt.