Visst, ökat krångel och ökad kontroll gentemot spelarna kan säkert kosta något i omsättning för ATG. Men de scenarios som målas upp är alltför orimligt pessimistiska t o m för en surjävel som mig själv.
Nog måste väl ATG kunna skapa en Gåva-funktion på kortet om det skulle finnas behov av det? Eller en Andelsspels-funktion? V75-Tillsammans finns ju redan. Ännu bara i nybörjarstadiet. Måste ju gå att utveckla, eller? Ökade krav kanske t o m skulle tvinga ATG till förbättringar som annars aldrig skulle ha kommit.
När det gäller handel med vinstkvitton, så visst förekommer det, men knappast i miljardklassen. Dessutom, vaffan, de som nu köper vinstkvitton måste kanske börja lira själva istället. De spelar ju inte, köper bara färdiga vinster. Om de ska få något vittvättat, menar jag. Omsättningen skjuter i höjden. Ja, så måste det bli. Det fortsatta behovet av penningtvätt kommer att
öka omsättningen!
En sak som jag funderat på är: Hur mycket pengar som finansierar terrorism liras hos ATG? Och varför? Går pengarna till Bällstaåns Väpnade Befrielsefront?

Allt som har med terrorism att göra är väl relaterat till utlandet och om spelet till och från utlandet försvåras eller försvinner är väl det bara bra? ATG tjänar väl just ingenting på den verksamheten? ATG:s svenska kunder borde i alla fall bli nöjda.