Nu är det snabbt på given här; hittat ett 3e all-in drag redan!
Valencia - Elche. Vrider och vänder på denna match för att förstå varför vi får 1.99 (sbobet) på överspelet. Vad är det jag missar? Ja, Valencia gick på en rejäl mina senast men man är knappast det första bra laget som åker hem ifrån Riazor med 0 poäng och om det gjorde nånting med Valencia så var det väl att ta ner dem på jorden igen. Ett uppvaknande kan man väl säga. Idag kommer ligans 3e sämsta defensiv till Mestalla för att försöka kriga sig till en poäng. Vi har sett det förut när botten gästar toppen men i La Liga är det svårare då fotbollen är mer flytande och skillnaden mellan lagen är lite större. Elche är ett lysande exempel på det då man försökt parkera bussen emot både Barca (0-3) och Real (1-5) tidigare på säsongen. Nu är inte Valencia av samma klass som Barca och Real men man är åtminstone statistiskt sett det 3e bästa laget offensivt med sina 17 mål å 8 matcher. Av dem 17 så har 12 kommit hemma på 4 matcher.
Dessutom har Almeria och Vallecano också lyckats göra 2 mål på Elche när man mött dem på hemmaplan och deras offensiver är inte i klass med Valencias. Intressant också är att Elche gått mycket bättre borta än hemma, 1-1-2 med 6-12 i målskillnad borta gente 0-1-3 och 1-6 hemma. Snittar ut det lite snabbt så får vi ett snitt på 4.5 mål per match borta. Valencia gör själva i snitt 3 mål hemma, sammanlagt snittar man 3,5 mål per match hemma. Alla Valencias hemmamatcher har gått över linan och alla Elches bortamatcher likaså.
Elche kommer att spela desperat men får Valencia bara hål på dem så kan det rinna iväg, och det bör inte vara omöjligt för Elche har inte hållit nollan en enda gång i år och Valencia är revanschsugna efter storförlusten senast. Positiv reaktion att vänta tror jag, Valencia får dessutom tillbaks Negredo ifrån skada och med en Paco i form samt Negredo på topp så kommer man att ha än fler vapen idag.
2.03 på sboBET, hittar ingen annan information om skador eller mixade startuppställningar (kan inte tänka mig annat än att man spelar med bästa lagen då Valencia ej spelar i Europa i år) och Valencia vet dessutom med sig att något av topplagen kommer att tappa poäng vilket ger en liten extrakick då man kan ta sig upp på andraplats om resultaten går rätt!
Över 2.5 alltså, 2.03! All in!