Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-27, 10:48   #2512
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Salinger Visa inlägg
Dags igen imorgon:

Helsingborg-Göteborg
Här ser det absolut ut att kunna bli målrikt. HIF har hemma bl.a. vunnit med 3-1 mot AIK och 4-1 mot Elfsborg, och man håller sällan nollan. Göteborg har tre insläppta i de senaste två bortamatcherna mot Norrköping och Örebro. 3:an och kanske 4:an ser intressanta ut på HIF och jag tror båda lagen gör mål.
1,2,3,(4)-1,2,3

Mjällby-Kalmar
Svårbedömd match med två lag som har haft det tungt. Mjällby är kanske knäckta efter hemmaförlusten mot BP och KFF har en poäng senaste sju matcherna.
1,2-0,1,2

Landskrona-Ängelholm
Ångestmatch mellan två lag som tillsammans gjort sju mål senaste fem omgångarna. Borde bli målsnålt även om framför allt hemmalaget måste gå för vinst.
0,1,2-0,1

Sirius-Sundsvall
Ofta målrikt när Sundsvall spelar och är motiverade favoriter här.
1,2-1,2,3

4:an på HIF är ett lyxtecken som jag gärna har med, 1% just nu. Men vill samtidigt inte välja bort något annat. Reducering kanske är ett alternativ.

Salingers förslag ser helt OK ut.

I HIF kan jag nämna att viktige mittfältaren Pálsson är tillgänglig igen efter att ha varit avstängd senast i förlusten mot Falkenberg.
David Accam var också sliten efter landslagsuppehållet och spelade sparsamt senast. Började på bänken sist. Kan säkert vara med från start idag.

En annan viktig ändring är att en av landslagets U21 målvakter - Andreas Linde - får chansen att göra allsvensk debut idag, i stället för Pär Hansson. Han är säkert sugen på att visa vad han kan. Men blåvitt är bra och har ju en kvick dansk skyttekung i laget...

Senast redigerad av V75fahlle den 2014-10-27 klockan 10:50.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat